מידע והסבר על נפח הסוללה ב Enyaq 80

מידע והסבר על נפח הסוללה ב Enyaq 80 



82 kWh זוהי קיבולת הסוללה ברוטו או נפח כולל שזה סך כל האנרגיה שהסוללה יכולה לאגור תיאורטית.

‏77 kWh הם הנטו או קיבולת לשימוש לאחר הגבלת יצרן לטווח עליון ותחתון. טעינה אמיתית לקצת קיבולת הסוללה או ריקון אמיתי לאפס גורמים נזק לסוללה ועלולים אף להרוס אותה.

 77 kWh הם סך כל האנרגיה אותה ניתן ״למשוך״ מהסוללה. גם פה יכולים להיות ספקים שמרנים שיקריבו קרוב ל 10% מהקיבולת ברוטו או פחות שמרנים שיקריבו רק 3% נניח.

‏~72 kWh (בערך) זוהי הקיבולת התצוגתית בין 0% ל 100%. לעולם לא יוצג מספר של מעל 100% או מינוס, אבל כן ניתן לבצע רגנרציה גם במצב של 100% סוללה (מוגבלת יותר, שימו לב להתקצרות הקו הכחול אבל עדיין ניתן). בדומה למצב הגעה ל 0%, הרכב יכול להמשיך להתקדם בין 10 ל 20 ק״מ כתלות במכלול משתנים (בצורה מוגבלת אמנם) גם אחרי שמוצג שהסוללה על 0%. 

שוב גם פה זה להחלטת היצרן כמה לאפשר רגנרציה ״מעל 100%״ על מנת לספק תחושת נהיגה דומה בכל שימוש ברכב או כמה טווח חירום נוסף יעניק לנהגים שהגיעו לאפס סוללה (תצוגתי).

על כלל המספרים האלו ישנה דגרגציה טבעית, מה שנקרא בלאי סביר עקב שימוש.

הבלאי נע בין 1% ל 2% שנתי בממוצע רב שנתי ותלוי בהמון גורמים כגון מחזורי טעינה, טמפ חיצונית בטווח הארוך, רמות טעינה שוטפות, מהירות טעינה ועוד ועוד.


SB

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללי הקהילה וקישורים לקבוצות

שדרוגי מולטימדיה